Ta kontakt med kundene dine via sosiale media

I vanskelige og tøffe tider velger noen selskaper å trekke markedsføringen sin, mens de smarteste selskapene tilpasser seg situasjonen og bruker den som en mulighet til å komme videre. Her er sosiale medier en flott måte å bli sett på. Enten det er organisk eller annonsering, det er en enkel og effektiv måte å holde kontakten med din målgruppe.

Folk bruker mer tid på nettet nå enn noen gang. Vi holder oss hjemme så langt vi kan, vi unngår å besøke våre venner og vi spiser ikke på favorittrestaurantene våre så mye som vi pleier. Selv om dette er bagateller nå, er det noe som vi normalt gjør og vil fortsette med etter denne krisen.

Flere er på sosiale medier. De ser etter oppdateringer og prøver å holde kontakten med en plutselig isolert nasjon. Det betyr økt rekkevidde, større engasjement og mer tid brukt på sosiale plattformer – så hvorfor skulle en bedriftsleder nå velge å ta en pause på sin synlighet på sosiale medie? I stedet, vis frem selskapet ditt hvor målgruppen bruker tiden sin. Det trenger ikke være vanskelig eller dyrt. Ved å lage innhold som folk kan underholde seg med hjemme i løpet av denne tiden, vil du bygge et forhold til kundene dine. Etter hvert som flere har tid til å være online og søke etter ting, vil du også kunne utvide kundegrunnlaget ditt, noe som du vil takke deg selv for når den mest drastiske fasen av denne pandemien lagt seg.

Social & Google Advertising

Å lage organisk innhold er kanskje ikke så vanskelig – men hvordan tenker du på annonseringen din? Når det er nedoverbakke og usikkerhet, som det er nå, er det en vanlig reaksjon for bedriftseiere å ønske å stoppe all markedsføring. For” Hvorfor fortsette å bruke penger hvis forbrukerne ikke aktivt kjøper like mye?

“Først og fremst er det viktig å merke seg at ikke alle forbrukere strammer lommebøkene. For de forbrukere som er klare til å bruke og fortsette livet som normalt, vil du at selskapet skal være synlig og tilgjengelig for dem. For forbrukere som ikke bruker så mye nå, vil normaliteten senere gjenopptas, og hvem tror du de vil kjøpe fra? Sannsynligvis et selskap som brukte all sin tid på å lære og bli kjent med kundene sine og er synlig online – ikke selskaper de verken så eller hørte om.

Annonsering på sosiale medier eller Google holder merkevaren din relevant og gjør deg synlig for målgruppen din. Når de er klare til å kjøpe – så kjøper de fra deg, og ikke konkurrentene. Det er tydelig at ikke alle sitter på et så stort markedsføringsbudsjett akkurat nå, men reklame kan kjøpes i ulik grad og kan lønne seg til slutt uansett.