Annonser på
sosiale medier
Annonser på sosiale medier
- Annonser lokalt eller nasjonalt
- Fleksibilitet i bindningsperioden
- Distribuer annonseringen din på flere forskjellige plattformer
- ✓Annonser lokalt eller nasjonalt
- ✓ Fleksibilitet i bindningsperioden
- ✓ Distribuer annonseringen din på flere forskjellige plattformer
Våre eksperter kontakter deg
Annonser på
sociala medier
Annonser på sosiale medier
- Annonsera lokalt eller nationellt
- Flexibilitet under bindningstiden
- Sprid din annons på flera olika plattformar
- ✓Annonser lokalt eller nasjonalt
- ✓ Fleksibilitet i bindningsperioden
- ✓Distribuer annonseringen din på flere forskjellige plattformer
Våra experter kontaktar dig!
Error: Contact form not found.
Våre eksperter kontakter deg
Mer enn 9 av 10 bruker sosiale medier, noe som skaper både hard konkurranse, men også store muligheter for markedsføring.

Mer enn 9 av 10 bruker sosiale medier, noe som skaper både hard konkurranse, men også store muligheter for markedsføring.
Med vår hjelp kan du velge å vises på Facebook, det største sosiale mediet i Norge, eller TikTok, det mest besøkte i verden. Kanskje er dine nye kunder på verdens største profesjonelle nettverk, LinkedIn?
Annonsering på sosiale medier holder varemerken din relevant, og gjør deg synlig for målgruppen din. Når de er klare til å kjøpe – vil de kjøpe fra deg og ikke dine konkurrenter. Uansett budskap, målgruppe eller plattform, står Gule Siders eksperter klare til å hjelpe deg med din neste kampanje i sosiale medier.
Vårt tilbud
Markedsføring på 1 av følgende:
Twitter, Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn.
Vanlige spørsmål
Mer enn 9 av 10 har brukt sosiale medier på et tidspunkt i løpet av året, noe som viser bredden og omfanget av sosiale medier i dag. Med de forskjellige plattformenes retninger og formater, er det noe for enhver smak. Fra TikToks videobaserte innhold rettet mot primært det unge publikummet, til LinkedIns fokus på karriere og nettverk. Sosiale medier kommer også med ekstremt kraftige og datadrevne funksjoner, som lar deg som markedsfører virkelig finpusse kundebasen din ned til interesser (f.eks. “elsker hunder”) og atferd (f.eks. “pendler til jobb”). Sosiale medier er også ekstremt gode til å fortelle hvor bra eller dårlig det går for en kampanje – slik at du alltid kan sørge for at du får mest mulig ut av budsjettet (ROI). Med annonsering på sosiale medier kan du bygge varemerken din, drive trafikk, generere potensielle kunder og bygge en tilhengerskare. Bedriften din er synlig på stedene folk henger, når de tar en pause fra det kjedelige møtet, når de tar bussen for å hente barna eller når de slapper av i solsengen på ferie.
TikTok er en sosial app som brukes til å lage og dele videoer, ofte med fokus på musikk. Appen, som ble laget av Kinas ByteDance, ble den største på nettet i 2021 – og slo Google ned fra førsteplassen.
Twitter er en mikroblogg hvor du som bruker skriver tweets som ikke må overstige 280 tegn. Følgere og ikke-følgere kan like tweeten din eller retweete den (dvs. videresende den til sine følgere). Du kan også dele linker, videoer og bilder samt skrive direktemeldinger til brukere. Twitter har omtrent 250-300 millioner brukere globalt.
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk og skiller seg derfor ut fra andre sosiale medier, som Facebook og TikTok. Ulike plattformer har ulike formål – og ulike målgrupper. Hvis du for eksempel ønsker å markedsføre deg selv til andre bedrifter, potensielle ansatte eller relevante nettverk, er LinkedIn din beste venn.
“Johanssons Bygg” ønsker å annonsere på LinkedIn og velger et abonnement på 12 måneder. Bedriften betaler da 3495 kr per måned i 12 måneder. Av disse 3495 kr går 1500 kr til spend, det vil si bedriftens budsjett for å kjøpe synlighet på LinkedIn. “Johanssons Bygg” mener også at de bør gjøre en kortere annonse på Twitter og velger da også «Tillegg: Kjøp flere sosiale medier». For 6 måneders annonsering på Twitter vil bedriften betale 3495 kr per måned, hvorav 1500kr går til spend, det vil si bedriftens budsjett for å kjøpe synlighet på Twitter. To måneder ut i kampanjen innser “Johanssons Bygg” at de ønsker å øke budsjettet for annonsekjøp på LinkedIn (spend) og bestiller derfor ekstra. Sammen med sin rådgiver hos Gule Sider kommer de frem til at 2000 kr ekstra i måneden på LinkedIn er akkurat det de trenger. Dette betyr at 1600 kr ekstra legges til deres tidligere kampanjebudsjett (siden 20% går til servicegebyret). Totalt har “Johanssons Bygg” nå en kampanje på LinkedIn med et månedlig forbruk på 3100 kr. Deres totale investering ser slik ut:
- LinkedIn (12 måneder) = 3495 kr per måned (hvorav 1500 kr spend)
- Twitter (6 måneder) = 3495 kr per måned (hvorav 1500 kr spend) Ekstra budsjett (10 måneder) = 2000 kr per måned (hvorav 1600 kr spend) Total investering i hele kampanjeperioden: 82.910 kr