,

Slik planlegger du din digitale markedsføring

En plan for din online markedsføring kan hjelpe din virksomhet med å nå spesifikke mål. Det sparer deg for tid, gir deg oversikt og kontroll over kommunikasjonen. Og hvis du holder deg til planene dine, kan det til slutt hjelpe din bedrift til vekst. 

Som en liten eller mellomstor bedriftseier kan det være krevende å «sjonglere med flere baller i luften», spesielt når du arbeider med alle andre områder. Kanskje er du i tillegg ansatt som markedssjef i en liten eller mellomstor bedrift, hvor du har mange prosjekter, men har ikke  oversikt. Forbrukere og bedrifter er nesten altid pålogget og på farten – og derfor vil du gjene nå ut til dem uansett hvor de er. Heldigvis er det verktøy som kan hjelpe deg med det.

Trello

Det første verktøyet vi vil presentere er Trello. Trello er et samarbeidsverktøy som organiserer prosjektene dine i kategorier. Med en gang forteller Trello deg hva det jobbes med, hvem som jobber med hva og hvor i prosessen det er. Trello fungerer på samme måte som en tavle, med post-it lapper på. 

På disse post-its kan du se hvem som jobber med hva, hvor langt de er i prosessen, og du kan også se ytterligere informasjon, for eksempel beskrivelser av oppgaven, tidsfrist og tilhørende filer. Tenk deg nå at du kan ta tavlen med deg på smarttelefonen, og at du får tilgang til det fra hvilken som helst datamaskin via Internett.

Later

Det andre verktøyet vi ønsker å introdusere deg for, er et online verktøy for planlegging av sosiale medier. Verktøyet kan hjelpe deg med å effektivisere kommunikasjonen din på medier, for eksempel Instagram og Facebook. Du kan koble til et konto gratis, vil du knytte til flere konto må du betale for det. 

 

Tips! Når du oppretter innholdskalenderen din for første gang, kan du prøve å samle materiale slik at du kan planlegge en hel måned fremover. Når du har laget kalenderne dine og begynt å jobbe med de elektroniske prosjektplanleggingsverktøyene dine, er det viktig at du holder deg til å bruke dem. Gi deg selv litt tid til å finne ut verktøyene. Bli kjent med dem og finne en arbeidsrytme som passer deg.