,

På hvilken side havner bedriften din når kunder søker?

9 af 10 som søker på en søkemotor som Google eller Bing, forblir på første siden.

Det er vanskelig å bli synlig i søkeresultatene, for eksempel på Google.
På hvilken side havner bedriften din når kunder søker?
Svar: 90% av de som søker på en søkemotor som Google eller Bing, forblir på første siden.

Dette kan virke som en selvfølgelighet, men er verdt å gjenta.
Det klargjør om ikke annet, behovet for å arbeide aktivt med sin synlighet på søkemotorer som Google og Bing, men selv også på Gule Sider.

Et søk etter “vinduspussing Buskerud” gir omtrent 17 100 resultater, mens et søk etter “vinduspussing Drammen” vil gi rundt 33 400 søkeresultater. Samtidig viser en søkemotor som Google bare om lag 10 organiske treff på første side, alle andre treff er betalte annonser, såkalte Google-annonser.

33 400 søkeresultater

For små bedriftseiere som ønsker å få de beste resultatene er det svært lite plass, og for mange er det ganske umulig, da det krever både tid og penger.

Hvordan ser Gule Sider ut?

En undersøkelse vi utført viser at det er de fem første bedriftene i søkeresultatene som mottar omtrent 75% av brukerens oppmerksomhet. Det vil si at hvis du eier en blomsterbutikk og har fem konkurrenter foran deg i søkeresultatene, risikerer du å gå glipp av mange kunder.

Ønsker du tips om hvordan du kan forbedre synligheten på Gule Sider eller få råd om søkemotorer generelt? Nedenfor finner du vårt webinar om søkemotorer, rankingpoeng og vårt nye lojalitetsprogram (lengde: 30 min).