Når bør du investere i displayannonsering?

Displayannonsering – er det bare for store selskaper eller noe for alle? Vi forteller deg hvordan du bør tenke når det er på tide å investere i display, hvor mye det vil koste – og pandemiens innvirkning på markedsføringen.

Et vanlig spørsmål ekspertene våre får når de diskuterer displayannonsering med kunder, er «er dette virkelig noe for små bedrifter?»
Og svaret er ja!
Bannerannonsering fungerer for både store og små bedrifter.
Hvorfor?
Ved hjelp av segmentering, kan du tilpasse annonseringen til bedriftens behov. Fra den lille lokale bedriften, den mellomstore bedriften som ønsker å kjøre en nasjonal kampanje, eller for de store bedriftene, som ønsker en internasjonal bannerkampanje.

Slik påvirkes markedsføringen av pandemien

Hvordan har markedet blitt påvirket av den nåværende pandemien? Det ser ut til at prisene på digital annonsering er fallende i et par bransjer, men stiger i andre. Mens noen bedrifter sliter med lukkede butikker og kuttet markedsbudsjetter, er det for andre en helt annen situasjon.

Hvis du for eksempel driver en nettbutikk, har du nok sjelden sett en så høy trafikk online som akkurat nå. Dette er fordi kundene dine har mer tid til å handle online. Og enda bedre, hvis du har et e-handelsprodukt som passer mennesker som i økende grad er hjemme, kan det være en god idé å øke budsjettet og investere enda mer.

Lukkede butikker og kuttet markedsbudsjetter

Men ikke glem at vi en gang vil komme tilbake til den normale hverdagen. Når pandemien og restriksjonene ligger bak oss, hvor forberedt er bedriften din da? Kanskje det er på tide at du begynner å planlegge en kommende bannerkampanje, for å sikre at du får en boost til sommeren eller høsten?

Er displayannonsering dyrt?

Når vi snakker om kutta markedsbudsjetter, er et annet spørsmål vi vanligvis får «men er det ikke veldig dyrt?». Svaret er nei. Det trenger definitivt ikke å være veldig dyrt. Det er ingen faste priser for displayannonsering. Budsjettet ditt avhenger av flere ting: målgruppe, mål, produkt osv. Den vanligste måten å kjøpe displayannonsering på, er å kjøpe visninger, eller rettere sagt bannereksponeringer. Litt som antall lesere i en avis, er det antall visninger som påvirker prisen på kampanjen.

Displayannonsering kan koste alt fra 1000kr til 100 000kr, eller enda mer. Det viktigste er å se hvilket budsjett du har og mål du har, og deretter optimalisere for å få mest mulig ut av budsjettet. Med god segmentering, kan du nå målgruppen din uten at det nødvendigvis koster skjorta. Jo mer du investerer, jo fler vil du nå, og dermed øke avkastningen. Det vil si flere bestillinger og kunder. Det er målet ditt, og dine forventninger med kampanjen, som bestemmer hvor mye du vil satse.


Vil du vite mer om markedsføringsbudsjetter, displayannonser og strategier? Sjekk ut webinaret vårt nedenfor.