Gule Sider Annonsering
  • Våre produkter
    • Digital Grunnpakke
    • Behold dine kunder
      • Hjemmeside
      • Synlighet på Internett
    • Finn nye kunder
      • Annonser på Google
      • Høyere opp på Google (SEO)
      • Høyere opp på Gule Sider
    • Bli nummer 1 i ditt marked
      • Annonser på Facebook
      • Lokale annonser i digitale medier
  • Våre tjenester
    • Oppdatere bedriftsinformasjon
    • Nettsjekk
    • Hjemmesidesjekken
    • Digitalsjekken
  • Academy
    • Gule Sider Academy
    • Webinar
    • Google for små og mellomstore bedrifter
    • Annonseeffekt
    • Gule Sider Ranking Bonus
    • Tips & Inspirasjon
  • Kundeservice
    • Kundeservice
    • Om Oss
  • Min Gule Sider
  • Menu Menu
27. november 2020Mer om Facebook Ads, Mer om sosiale medier, Nyheter

Nå kan du lage taggede produkter når du annonserer via Facebook og Instagram

Facebook og Instagram apps

Facebook og Instagram lanserer nå muligheten for annonsører å lage annonser hvor man kan tagge produkter, et format som tidligere bare har kunnet brukes organisk. Dette åpner opp for nye kreative annonseringsmuligheter for norske bedrifter.

Instagram er en sosiale medie plattform for brukere som liker å oppdage nye ting. Mange er på Instagram for privat bruk, men plattformen passer også for de som vil handle og finne nye bedrifter. Innholdet er fokusert på bilder og videoer, og skaper store muligheter for små showrooms og pop-up butikker til å ta del av feeden.

Taggede produkter lanseres først på Instagram

Instagram har tidligere tilbudt bedriftskontoer muligheten til å organisk publisere innlegg med taggede produkter. Den store endringen nå, er at vi som brukere også får mulighet til dette. Eksempler på dette kan du se i bildet nedenfor. Det nye formatet vil bli lansert på Instagram til høsten. Da vil det testes og optimaliseres, før det sannsynligvis også vil bli lansert på Facebook.

Shopping Ads med taggede produkter fungerer slik at når en kunde klikker på annonsen, åpnes en produktbeskrivelse (se bilde) på Instagram. Ved å klikke på ønsket produkt kan kunden fortsette til bedriftens produktinformasjonsside (se bilde). Derfra kan kunden gå videre til nettstedet ditt for å fullføre et kjøp.

 

shopping ads og taggede produkter

En kjøpelysten målgruppe

Som annonsør på Facebook og Instagram, skaper taggede produkter en smidigere handel. Produktet blir mer tilgjengelig for kjøperen, og det blir ett skritt nærmere kjøpsavgjørelsen.
Produkttagg fungerer på lik linje som Facebook- og Instagrams andre annonseformater. Du kan tilpasse målgrupper basert på kundeatferden. Disse målgruppene kan være personer som har sett på produktet ditt, eller besøkt nettstedet ditt via annonsering. Du kan også opprette lignende målgrupper i Facebooks Ads manager. Da får du tilgang til helt nye kunder, med samme interesser og væremåte som dine eksisterende kunder.

Fordeler med annonseringer som har produkttagger:

• Du når kunder som er nærmere et mulig kjøp
• En smidigere shoppingopplevelse
• Muligheten til å vise flere produkter i ett bilde (3-4 anbefales)
• Opprette nye målgrupper basert på mottakerens væremåte

Vi du vite mer om Facebook Ads og målgrupper? I webinaret nedenfor vil vi gå gjennom det du trenger å vite.

Vil du ha en gratis gjennomgang av din nåværende markedsføring?
La oss ta en prat
https://annonsere.gulesider.no/wp-content/uploads/2020/11/taggade_produkter.jpg 386 1100 Donny Arnstad https://annonsere.gulesider.no/wp-content/uploads/2019/08/gulesider-logo-customerpages-300x138.png Donny Arnstad2020-11-27 13:33:472020-11-27 13:34:53Nå kan du lage taggede produkter når du annonserer via Facebook og Instagram

KATEGORIER

  • Greit å vite
  • Mer om annonseeffekt
  • Mer om Facebook Ads
  • Mer om Google/Bing
  • Mer om Gule Sider
  • Mer om hjemmesider
  • Mer om Oppdatert Online
  • Mer om SEO
  • Mer om sosiale medier
  • Nyheter
  • Övrigt

Facebook

© Copyright - Gule Sider
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Rss
  • Mail
  • Privacy Policy
Hva skjer når Amazon lanseres i Skandinavia til høsten? Den sterke konkurransen fra Amazon – derfor bør du være bekymret for...
Scroll to top