Les vanlige spørsmål før du kontakter oss. Vi har samlet de mest stilte spørsmålene der
For henvendelse vedrørende din bedrift – klikk her!
Kan jeg endre eller fjerne oppføringen min på Gulesider.no?
Ja – og det er veldig enkelt. Finn deg selv på Gulesider.no, klikk på navnet ditt, så klikker du på pennen ved siden av navnet ditt. Deretter logger du inn med BankID og kan endre både telefonnummer og adresse slik at andre finner korrekt informasjonen om deg. Du kan også velge å fjerne oppføringen helt fra Gulesider.no
Hvor får dere den informasjonen dere viser om meg?
Gule Sider henter sin informasjon fra teleoperatørene. Om du ikke vil at teleoperatøren skal gi ut disse opplysningene kan du be operatøren om å reservere ditt navn og telefonnummer, samt eventuelt din adresse, mot oppføring. Dette kan ofte enkelt gjøres inne på teleoperatørens nettsider eller applikasjon gjennom å opprette en profil på sitt nummer.
Du kan også ringe din teleoperatør direkte og be om slik reservasjon. Dette koster ingenting, men merk at da vil heller ikke telefonnummeret ditt listes i de ulike telefon- og nettkatalogene. Det vil heller ikke være mulig å finne deg ved å ringe en av opplysningstjenestene.
Hvorfor trenger jeg også å bekrefte meg selv med et engangspassord?
Hvis vi ikke er 100% sikre på at din BankID er korrekt, ber vi om en ekstra verifisering for å sikre at du får lov til å gjøre endringer i oppføringen
Hvordan kan jeg fjerne linker med feilinformasjon fra gulesider.no på Google
Ofte går det noe tid fra dine opplysninger er oppdatert eller fjernet fra Google da Google ikke oppdaterer sin index så ofte. Du kan selv be om å få dette endret eller få en link fjernet hos Google ved å følge disse instruksjonene: https://support.google.com/websearch/answer/6349986
Det er feil i rutebeskrivelsen på gulesider.no
Vi får våre rutedata fra Statens vegvesens NVDB-database og kan dessverre ikke endre det selv. Hvis du vil rapportere en feil til dem, kan du gjøre det her: https://www.rettikartet.no/app/veger
Det er feil på kartet
Vi henter vår kartdata fra en samarbeidspartner som få dette fra kartverket. Derfor har vi dessverre ikke mulighet til å endre dette selv. Dersom du oppdager at noe ikke er riktig på kartet kan du kontakte kartverket: https://www.rettikartet.no/app/veger
Min adresse vises feil på kartet
Vi kjøper våre adresser fra en ekstern samarbeidspartner som henter informasjonen fra kartverket. Dersom du mener at adressen er feil kan du kontakte kartverket og melde feilen. https://www.rettikartet.no/app/veger – Velg veier og adresser.
Eiendomsgrensen er feil på kartet
Vi henter eiendomsgrenser fra kartverket og bruker disse direkte. Hvis du har oppdaget en grense du mener er feil, eller du har informasjon om en grense som ikke er registrert, kan du kontakte kommunen hvor eiendommen ligger. Kommunen er lokal matrikkelmyndighet. Se mere på https://www.kartverket.no/eiendom/eiendomsgrenser/feil-eiendomsgrenser-i-kartet/