,

Hvorfor er anmeldelser så viktige?

I dagens kommunikasjonssamfunn omtales ofte jungeltelegrafen som et av de kraftigste kommunikasjonsmidlene. At det ikke er selskapet selv som står bak det som blir sagt, men snarere forbrukerne som faktisk har kjøpt et produkt / tjeneste, gjør det i mange tilfeller mer ekte. Så hva gir anmeldelser din bedrift, og hvorfor er det så betydningsfullt?

1. Pålitelighet

Merkevaren din kan få tillit og troverdighet gjennom en jevn strøm av positive anmeldelser. Det har blitt funnet at anmeldelser er en kraftig måte å bygge et selskaps identitet på nettet. Måten kundene snakker om deg på er like viktig som det at de sier navnet ditt. Derfor vil det å ha et positivt fotavtrykk til slutt hjelpe deg med å øke salget.

2. Synlighet

Å være en kjent og fremgangsrik merkevare betyr også at du er en synlig. De fleste kunder vil se på søkemotorer som Google og Bing når de bestemmer hva de skal kjøpe. Disse nettstedene har alle sine egne unike måter å indeksere og behandle innhold, men de verdsetter originalt og nytt innhold. Kundeomtaler kan definitivt hjelpe med dette og markedsføre merkevaren din. Online kundevurderinger gir deg en jevn strøm av (forhåpentligvis) positivt innhold som søkemotorene verdsetter høyt. Når du rangerer høyere, har algoritmer og mennesker en tendens til å se deg som troverdig i bransjen din, noe som også fører til mer synlighet.

3. Sosial bekreftelse

Det er større sannsynlighet for at vi vil gjøre et kjøp hvis andre rundt oss – selv totalt fremmede – er enige om at det er en god beslutning. I dag er online anmeldelser en av de største kildene til sosial bekreftelse, og de har en klar innvirkning på salget. Vi vil sannsynligvis ta en kjøpsbeslutning hvis andre er enige om at den er god.

Vil du vite mer? Sjekk webinaret nedenfor der vi snakker om anmeldelser, Google My Business og mer.