Hvordan få en enda bedre hjemmeside

I dag bruker vi internett på en helt annen måte enn før. Da er det også nye krav til nettsteder. Derfor har vi listet opp fem poeng som kan være greit å tenke på for å gjøre nettstedet ditt så bra som mulig.

1. DESIGN

Et gjennomtenkt design gir et mer alvorlig inntrykk for de besøkende og kan føre til at de faktisk bruker tjenestene dine. Å ha et pent design trenger ikke å koste mye, det er ferdige maler og temaer som du kan laste ned gratis. Når det gjelder valg av design, er det et par ting du må huske på. Er det noe spesifikt du ønsker at kunder skal gjøre på nettstedet ditt? Eller som du vet kundene gjør på din side? Så sørg for at designen hjelper dem underveis, og ikke hjelper. Forsikre deg også om at designen er konsistent i alle kanalene dine. Å ha en definert firmafarge og font er for eksempel bra. Hvis designet er gjennomgående og konsistent, gjenkjenner kunden om han eller hun besøker nettstedets hjemmeside, kontaktside, Facebook-side eller noen av dine andre kanaler.

2. KONVERTERING

Tenk på hva det er du ønsker å komme ut av nettstedet ditt. Handler det om den besøkende foretar et kjøp, fyller ut et kontaktskjema eller kanskje får telefonnummeret ditt?

Uansett hva det handler om konvertering, det vil si; du vil få den besøkende til å utføre en handling. Det er derfor viktig at det er tydelig og enkelt for den besøkende å finne hva vedkommende ønsker å gjøre. Du må kanskje legge om og flytte opp tilbudene dine på nettstedet? Eller legge til et bestillingsskjema? Det blir veldig verdsatt av kundene hvis du tilbyr denne typen tjenester.

Vil du vite mere om hjemmesider?

3. INNHOLD

Innholdet er viktig og fungerer som en rangeringsfaktor for søkemotorene. Men hvor mye å skrive? Det viktigste er at det du skriver er relevant for målgruppen din. Hvis du har forskjellige tjenester eller produkter, kan du starte med å dele dem opp på nettstedet ditt. For eksempel, hvis du er en håndverker og tilbyr maling, snekring og gulv, kan du lage tre forskjellige undersider med en tjeneste for hver side. Der beskriver du detaljert hva du tilbyr. Dette gjør det mer oversiktlig og tydelig for kunden.

For å få flere besøkende på nettstedet ditt, kan du også starte en nyhetsseksjon eller blogg, der du regelmessig oppdaterer med innlegg i ditt område. På denne måten holder du siden din relevant og levende.

4. SEO

Optimalisering av søkemotorer kalles on-page. Det påvirker den tekniske strukturen, dvs. koden som bygger selve nettstedet og innholdet på siden din.

Målet med on-page optimalisering er å gjøre det så enkelt som mulig for både brukere og søkemotorer å: Forstå hva nettstedet handler om, identifiser siden som relevant for Google-søk og evaluer siden som nyttig basert på typen søk.

Hvis du for eksempel har et nettsted i WordPress, er det et godt tillegg / plugin for søkemotoroptimalisering der du kan fylle ut tittelen på siden, beskrivelse av innholdet som vil vises i søkemotorene og nøkkelordene.

5. LINKS

Sist, men ikke minst, og kanskje det viktigste av alt for å lykkes på lang sikt – lenker til nettstedet ditt. Denne typen SEO-arbeid kalles off-page. Koblinger fungerer som stemmer for nettstedet ditt og forteller søkemotorene at siden din har godt og relevant innhold. Det viktige er at dette er gode lenker som igjen kommer fra pålitelige kilder. Den beste og mest bærekraftige måten å få lenker til nettstedet deres er å skrive relevant innhold. På denne måten blir tekstene og innleggene dine spredt, og du vil få flere lenker og besøkende. Vil du vite mer om nettsteder? I webinaret nedenfor vil vi fortelle deg mer.

Vil du vite mer om hjemmesider? I webinaret nedenfor vil vi fortelle deg mer.