,

Hva er Google My Business?

Du kan tenke på en Google My Business-profil som et slags online visittkort som dukker opp når det blir gjort relevante søk som påvirker din bedrift. Med Google My Business-kontoen din kan du se og kommunisere med kundene dine, redigere bedriftsprofilen din og se hvordan kunder samhandler med bedriften din på Google. På denne måten kan du tiltrekke kunder og vise frem virksomheten din på en enkel og tydelig måte.

Google utviklet Google My Business for å gjøre det enklere for de som ønsker å få den informasjonen de har behov for raskt og tilgjengelig. Med en bedriftsprofil på Google hjelper du bedriften din til å vises i det avgjørende øyeblikket når kunder søker etter bedrifter eller lignende, produkter og tjenester på Google Søk og Kart. Du kan logge på Google My Business-kontoen din for å oppdatere informasjonen din, for eksempel adresse, telefonnummer, URL, åpningstider og mer, for å gjøre det enkelt for kundene å finne og kommunisere med bedriften din. Sørg for at profilen din alltid er oppdatert med oppdaterte bilder, spesialtilbud og kampanjer for å oppmuntre og påvirke kundene til å velge deg.

Hvorfor er det nødvendig for virksomheten din?

Som bedrift har du kanskje allerede mange sider på nettet som krever ditt engasjement: En hjemmeside, Facebook-side, kanskje en Instagram – ja, listen fortsetter. Er ikke Google My Business bare en annen side i mengden som du trenger å huske for å oppdatere?

Svaret er nei. Å bruke en GMB-side vil gjøre det lettere for kundene dine. Hvis en potensiell kunde bare leter etter et telefonnummer, adresse eller åpningstider for bedriften din, er det ikke noe behov for at de klikker seg videre til nettstedet ditt – denne informasjonen er i Google My Business-listen din, som vises direkte i søkeresultatene.

Noen bedrifter kan da spørre:» «Er det ikke dårlig at all informasjonen vises umiddelbart, hvis folk ikke klikker seg inn til hjemmesiden min?» Men ikke se dette som et lite klikk på hjemmsiden; se det som at potensielle kunder kan lettere finne informasjonen de leter etter. Hvis de bare ønsket telefonnummeret ditt eller se om bedriften din er åpen på en søndag, vil de finne den informasjonen raskere enn om de trengte å klikke på hjemmesiden og søke der. På den måten gjør du også kunden veldig fornøyd som vil da ha en positiv holdningen til bedriften din, og selvfølgelig, hvis kunden er ute etter mer informasjon, vil de uansett klikke seg inn på hjemmesiden din.

En Google My Business-side rangerer også nettstedet ditt bedre. Google My Business er viktig for SEO, fordi den lar forretningsinformasjonen din vises i lokale søkeresultater for spørsmål som er spesifikke for produktene eller tjenestene dine, slik at du kan være mer synlig i korrekte sammenheng.

Vil du vite mer om Google my business og hvordan det fungerer? Sjekk ut webinaret nedenfor.