Hva er displayannonsering?
Displayannonsering (også kjent som bannerannonsering), bruker bannerannonser/reklamer for å markedsføre bedriften din på nettet. Med displayannonsering skaper du interesse for bedriften din, og produktene dine. Du får utvide nettverket ditt, og det gir tilgang til nye kunder. Displayannonser vises i mange forskjellige formater.
Hvor vises displayannonsene mine?
Det finnes flere forskjellige typer displaynettverk på nettet, som sørger for at bannerannonsene dine vises på de mest relevante nettstedene. Når du oppretter annonser i displaynettverket, vises de på:
Desktop
Apper
Mobil
Mål for bannerkampanjen
Det er viktig å ha en god start når du jobber med displayannonsering. Med displayannonsering er det mulig å målrette annonsene svært presist mot bestemte typer kunder. Basert på bedriftens produkter og tjenester, starter vi alltid med å definere mål og suksesskriterier for bannerkampanjen din.
Hva vil du oppnå med kampanjen din?
- Relevant trafikk til nettstedet ditt
- Skape bevissthet rundt merkevaren din
- Øke kunnskapen om merkevaren
- Øke salget
- Bygge kundelojalitet
- Selge nye produkter og tjenester
- Samspill med kunder
De gode displayannonsene
I dag er bannere en helt naturlig del av vårt daglige liv på internett, og noen av dem overser vi automatisk. Men hvis banneret er designet riktig, kan det generere trafikk, leads og salg. Den gode bannerannonsen har en klar og tydelig målrettet “call to action”. Dette betyr at den skal oppmuntre kunden til å utføre en bestemt handling. Dette kan for eksempel være å kjøpe et produkt, eller klikke på annonsen for å få mer informasjon. Her er det viktig at kunden blir videresendt til en relevant og brukervennlig destinasjonsside, eller nettbutikk, når annonsen klikkes.
Hvorfor displayannonsering?
Din online tilstedeværelse på internett er et must for hele virksomheten din – det er her kundene finner deg. Du bør oppmuntre og inspirere folk til å bli nysgjerrige på produktene og tjenestene dine ved hjelp av displayannonser.
Påvirke
Med displayannonsering påvirker du kundene / målgruppene dine til å velge din bedrift når behovet for kjøp oppstår.
Branding
Med branding påvirker du kundenes inntrykk av din bedrift – både bevisst og ubevisst.
Top of mind
Med kontinuerlig markedsføring sørger du for at bedriften din alltid er i top of mind hos kundene, slik at du blir deres naturlige valg.
Hvor mye koster bannerannonsering?
Det er ingen faste priser for displayannonsering. Budsjettet avhenger av flere forskjellige ting:
Målgruppe
Forventninger
Produkt
Hvis du har en stor målgruppe, koster det mer å nå ut til alle.