,

Fordelene med å oppdatere din grafiske profil

Visste du at en tydelig og godt utformet grafisk profil vil øke inntektene for bedriften din? Dette er fordi et godt utviklet varemerke, med samme tone og stil i alle kanaler, skaper gjenkjennelse. Det øker sjansen for at kundene dine husker og velger bedriften din fremfor konkurrentene.

Omsetningen din kan øke med opptil 23 prosent hvis du sørger for å lage en grafisk profil som er både forståelig, oversiktlig og konsistent. Det er egentlig ikke overraskende når du tenker på at den menneskelige hjernen behandler bilder 60 000 ganger raskere enn ord. Det forklarer også hvorfor vi så enkelt kan koble varemerker til spesifikke farger og former, fra Spotify-grønt og Facebook-blått til Nikes “Swoosh”-logo. Det er til og med slik at fargevalgene dine påvirker hvor mange som faktisk vil klikke på knappene på hjemmesiden din (rød farge er bedre enn grønn farge ifølge denne studien).

Visuell kommunikasjon er viktig for bedriften din – vi har listet opp noen viktige argumenter nedenfor:

5 fordeler med å oppdatere din grafiske profil

  • 4 av 10 kunder sier at en logo hjelper dem å danne et bilde av bedriften.
  • 3 av 4 kunder sier at en logo er den enkleste måten å gjenkjenne en merkevare/bedrift på.
  • En tydelig signaturfarge i din logo og grafiske profil øker gjenkjennelsen med 80 prosent.
  • Nesten 5 av 10 kunder forventer at bedriften din har et profesjonelt designet varemerke.
  • 9 av 10 raske beslutninger som kundene tar er basert på fargevalg.

Ønsker du å oppdatere designen til varemerket ditt? Kontakt oss, så hjelper vi deg med å utvikle en helt ny grafisk profil!