Fire fordeler med displayannonsering

Displayannonsering er først og fremst bannerannonsering, som viser frem virksomheten din samt produktene og tjenestene dine online. Se for deg den klassiske annonsen i avisa der du kjøper en bildeannonse, som vises i løpet av en bestemt tid i ett eller flere forskjellige avsier. Dette er nøyaktig hvordan Display fungerer, om enn digitalt. Men hva er fordelene med display?

Vi er nok alle enige om at din online tilstedeværelse er ekstremt viktig for virksomheten din. Det er her kundene finner deg. Så du må inspirere, og gjøre folk nysgjerrige på produktene og tjenestene dine. Det er akkurat det du gjør, med displayannonsering. Med displayannonsering påvirker du kundene dine, og målgruppen din, til å velge din bedrift når behovet for kjøp oppstår. Med branding bidrar du til det kundene bør huske om bedriften din – både bevisst og ubevisst. Og med kontinuerlig markedsføring sørger du for at du alltid er TOP OF MIND hos kunden – det vil si at du blir deres naturlige valg. Dette er tre gode grunner til å bruke displayannonsering, både online og i trykte medier som f.eks. aviser. Så hvorfor velge digitalt fremfor print?

4 av de viktigste fordelene ved displayannonsering.

  1. Stort utvalg

    Med displayannonsering får du tilgang til en type markedsføring som kommer i mange forskjellige former og størrelser, som kan sees på mange forskjellige sider online, på mobilen, på desktop og iPad. Det åpner muligheter for å skreddersy dine egne annonser, etter dine behov.

  2. Rekkevidde

    Displayannonsering lar deg nå veldig mange potensielle kunder, for eksempel gjennom Googles nettverk for display, får du tilgang til millioner av nettsteder direkte gjennom Google Ads-kontoen din. Rekkevidde er derfor noe displayannonsering er veldig bra på.

  3. Segmentering

    Uansett hvilket format du velger, er det en ting som er veldig viktig, og det er målet med kampanjen. Med displayannonsering, er det veldig enkelt å målrette annonser veldig presist til relevante målgrupper. Basert på din bedrift og dine tjenester, så begynner vi alltid med å definere dine mål og suksesskriterier for kampanjen: «hva vil du oppnå med kampanjen din?». Displayannonsering gir deg muligheten til å møte riktig publikum, til rett tid, på riktige nettsteder, og spesifisere alt fra alder og kjønn til yrke, inntekt, bolig og interesser.

  4. Mål

    Med displayannonsering er det veldig enkelt å måle, og holde oversikt over annonseringen. Gitt at display er digitalt, har du rask og enkel tilgang til riktige nøkkeltall, uansett om du vil måle klikk, eksponeringer, konverteringer og lignende. I tradisjonelle medier som avisannonser, lager du et estimat på hvor mange som har lest avisen, og håper at leserne har gjort seg oppmersom på annonsen. Med display får du nøyaktig statistikk.

Vil du vite mer om displayannonsering? Ta gjerne en titt på webinaret vårt på display og bannerannonsering nedenfor.