Derfor bør du annonsere med Google Ads

Jeg er ikke alene om google når jeg søker etter noe. Det er 3,5 milliarder søk på Google hver dag. Akkurat det i seg selv er en viktig årsak til at det er bra for selskaper å vises høyt i søkeresultatene. Men det er flere grunner til at Google Ads så bra ut – og her er noen.

Dine konkurrentene bruker Google-annonser

Tusenvis av selskaper bruker Google-annonser for å markedsføre sine produkter og tjenester, noe som betyr at selv om du rangerer godt organisk på søkeresultat, kommer dine resultatene på siden under dine konkurrenter som har annonser. Derfor gir Google Ads deg flere sjanser til å vises øverst.

Du blir sett til rett tidspunkt

Med Google Ads kan du opprette og vise annonser for din målgruppe til rett tid. Dette betyr at bedriften din dukker opp i søkeresultater når de ideelle kundene dine søker etter produktene og tjenestene dine på Google eller Google Maps. På den måten kan du nå målgruppen din når det gir mening for dem å komme i kontakt med deg og bedriften din.

Driver effektiv trafikk

Google Ads er en effektiv måte å drive kvalifisert trafikk, eller få potensielle kunder til din bedrift, når de søker etter produkter og tjenester som din bedrift tilbyr. Med Google Ads kan du øke trafikken til din hjemmeside, motta flere samtaler, og fysiske besøk i din butikk.

Vil du vite mer om Google-annonser? I webinaret nedenfor vil vi gå gjennom det du trenger å vite.