,

Å rangere høyt på Gule Sider – så gjør du for å synes

Å rangere høyt på Gule Sider - så gjør du for å synes

Gule Sider er en låst søkemotor, sammenlignet med for eksempel Google, der organisk rangering og relevans styres av algoritmer. På Gule Sider er selskaper indeksert på søkeord og investeringer. Det er imidlertid en betydelig likhet mellom de to søkemotorene – jo mer du investerer på både Google og Gule Sider, jo høyere kommer du opp i søkeresultatene.

Gule Sider er bedriften din synlig gjennom profilsiden din. Din profilside er rangert basert på investeringen din (les: rankingpoeng) og valgte søkeord. Det vil si at hvis du har lagt til at du har en frisørsalong på Frogner i Oslo og kjøpt en større pakke enn dine konkurrenter, vil du bli vist høyere i resultatene.

Vær oppmerksom på at hvis kundene dine søker direkte etter firmanavnet ditt, er selvfølgelig virksomheten din øverst på søkeresultatet. Det er imidlertid viktig å huske at 90% av våre kunder søker bransjen + sted, ikke firmanavn.

Hva er rankingpoeng?

Målet med markedsføringen din er at nye kunder finner din bedrift og velger dine tjenester / produkter i stedet for dine konkurrenter. Med Gule Sider er synligheten din påvirket av det vi kaller rankingpoeng;

  • En (1) investert krone tilsvarer ett (1) rankingpoeng
  • Hvis du har flere rankingpoeng enn tilsvarende bedrifter – høyere i søkeresultatene

Rankingpoengene dine kombineres deretter med dine topprangerte søkeord. Hvis du for eksempel har skrevet inn «frisørsalong” som et av dine topprangerte søkeordene, vil du selvfølgelig ikke konkurrere om synlighet med en bedrift som bruker søkeordet «VVS».

Les mer om Gule Siders forskjellige pakker her. Vil du vite mer om Gule Sider som søkemotor og hvordan rankingpoeng fungerer? Vennligst sjekk vårt webinar nedenfor, lengde: 30 min.