5 grunner til at virksomheten din bør være på LinkedIn

Teknologi endres kontinuerlig, noe som betyr at selskaper som markedsfører seg også bør endre seg og markedsføringsstrategiene deres. Med utviklingen og populariteten til sosiale medieplattformer som Facebook og Instagram, er det enkelt å få bedriftsnavnet ut til kundene, men det kan være mindre effektivt hvis du må markedsføre til andre selskaper, potensielle ansatte eller relevante nettverk. Det er her LinkedIn blir din gode venn.

LinkedIn lar deg opprette en bedriftsside for å vise frem og markedsføre virksomheten din, men kan også brukes til å undersøke andre selskaper som har lignende interesser, strategier eller profiler som din, og som potensielt kan være dine nye kunder.

Her er 5 grunner til at virksomheten din skal være på LinkedIn.

Vis frem din bedrift

Når du bruker LinkedIn, kan du kontinuerlig oppdatere profilen din og gi forbindelsene dine oppdatert informasjon om hva du gjør. I motsetning til andre kanaler på sosiale medier, er LinkedIn en profesjonell måte for selskaper å vise folk hvem de er og hva de har å gjøre med. Det er perfekt for de gangene noen ønsker en kort, men nøyaktig introduksjon til hva selskapet står for før de møter deg.

Søkemotoroptimalisering

LinkedIn-profiler (bedrifts- og private) rangeres høyt på Google. Dette betyr at bare det å ha en LinkedIn-profil vil sette deg høyere på resultatsiden når noen søker etter firmanavnet ditt. Folk bruker nå Google mer enn noen gang for å undersøke virksomheter, så det er viktig å sørge for at bedriften din dukker opp i søkeresultatene. Å lage en firmaprofil på LinkedIn kan hjelpe deg med å gjøre akkurat det.

Nettverk

Du kan komme i kontakt med mennesker som kan ha vært utilgjengelige før. LinkedIn er et flott nettverksverktøy som hjelper deg å gi og motta introduksjoner til folk som kan hjelpe deg med å markedsføre produktene dine hvis de for eksempel deler innleggene dine. Det er enkelt å opprette forbindelser og bygge relasjoner på LinkedIn for å hjelpe bedriften med å vokse.

Finne nye medarbeidere

Med et avansert søkeverktøy og foreslåtte forbindelser er LinkedIn en god kilde når du leter etter nytt talent. Du kan se hvilke forhold du har til felles med en person, sende direktemeldinger og til og med se hvem som ser på profilen din, noe som er gunstig for å finne potensielle ansatte. LinkedIn gjør det også enkelt å rekruttere nye mennesker ved å la deg sende jobbtilbudet ditt til LinkedIn.

Hold deg oppdatert og aktuell

LinkedIn gjør det utrolig enkelt å følge en firmaside med nyhetsfeeden. Mennesker og bedrifter du kobler deg til vil vises på nyhetsfeeden din når de legger ut oppdateringer som du kan bruke for å samle inspirasjon. Dette fungerer også omvendt – ved å legge ut oppdateringer / blogger / nyheter kan du vises på veggen til disse andre selskapene, på den måten kan du vise frem virksomheten din og holde deg relevant.