,

5 Fun facts om Google Ads

Du har sikkert hørt mange ting om Google Ads og hvorfor du bør investere i dem. Men det er definitivt noen ting du ikke har hørt ennå …

Vi starter med et faktum som kanskje ikke overrasker deg veldig:

1. Betalte annonser kan gi opptil 2 ganger inntjening!

I gjennomsnitt ser mange selskaper 200% avkastning på investeringen når de kjøper Google Ads, noe som gjør det ekstra hyggelig for deg og din virksomhet. Det flotte med Google Ads er at du kan målrette annonsene dine mot et svært relevant publikum, noe som betyr at det er mer sannsynlig at du selger på annonsene dine.

Et annet faktum som du kanskje selv har regnet med uti fra dine egne daglige søk på nettet:

2. Google eier 97% prosent av markedsandelen når det gjelder søk

Fra begynnelsen av 2000 har Google dominert den elektroniske scenen med sin nyttige søkemotor. Andre søkemotorer har fulgt med, spesielt Bing og Yahoo, men de er ikke noen match for Google.

Google eier faktisk 97% av alle søk som er gjort online. Så hvis du vil bli funnet på nettet, blir du funnet i Googles søkeresultater. Og siden de fleste internettbrukere bruker Google for å finne selskaper, produkter og tjenester, vil det være lurt av deg å bruke markedsføringsdollar på Google Ads. Det er sunn fornuft.

Noe du kanskje ikke har tenkt på når du surfer på nettet, er hvor mange som faktisk ser alle annonsene som sirkler rundt og hvor de egentlig kommer fra:

3. Google Display-annonser blir sett av 90% av Internett-brukere

Du har kanskje hørt at det ikke lenger er noen som ser annonsene som mange selskaper bruker penger på. Men ærlig talt .. Ville så mange selskaper virkelig kaste bort så mye penger?, og ville Google bry seg med å investere så mye tid og ressurser i området hvis det ikke fungerte? Nei, vel?

Og faktisk viser statistikk at opptil 90 prosent av Internett-brukere fremdeles ser Google-displayannonser. Så ikke vær redd for å gi deg i kaste med display nnonsene og bli sett.

Og hvis du undrer deg over, hvorfor du stadig får mange telefonsamtaler, selv om du kjører annonser som leder kunder til nettstedet ditt, er det en grunn:

4. 52% av de som klikker på betalte annonser, ringer selskapet uansett

Det er med andre ord en god ting hvis telefonnummeret ditt er inkludert i annonsene dine. Og kanskje kan du gjøre det enda bedre hvis du til og med gjør telefonnummeret ditt klikkbart i annonsene dine.

Du vet at du trenger å knytte søkeord til kampanjene dine, men vet du hvilke? Det kan være vanskelig å finne ut av det:

5. 15% av alle Google-søk har aldri blitt søkt på før

Men det gjør dem ikke mindre nyttige. Hvis du ganske enkelt lager mange søkeordkonfigurasjoner og også bruker negative søkeord på kampanjene dine, er du på god vei. Omtrent 15% er nye søk, de er bare varianter av andre søk, så hvis du utstyrer kampanjene dine med undersøkte søkeord og setninger, bør du ha den beste sjansen til å vises når brukerne søker etter noe som ikke har blitt søkt etter før i ditt område.