, , ,

3 enkle tips for å kickstarte høsten

kickstarte høsten

For mange av oss er sommerferiens slutt starten på det virkelige nyåret. En mulighet for en ny start der batteriene har blitt ladet opp under varme sommerkvelder. Nå, uthvilt, sikter man på en intensiv høst, med både Black Friday og julehandelen som ligger å venter rundt hjørnet.

De første ukene tilbake på kontoret, på verkstedet eller i butikken kan det finnes en risiko for at man kjenner seg som Bambi på glattisen, det er da det er som aller viktigst å være godt forberedt. Derfor har vi nedenfor samlet tre raske tips som kan hjelpe deg å kickstarte høsten.

Hva sier kundene?

Visste du at over 6 av 10 små og middelstore selskap ikke svarer på kundenes sine anmeldelser online?
Disse bedriftene mister ikke bare muligheten for å rette opp en eventuell negativ kundeopplevelse, men man lar også kritikken stå publisert og åpen for hele verden å dømme. Din kundekontakt tar ikke slutt bare på grunn av at jobben er utført eller transaksjonen er gjennomført. Derimot er det kanskje nå den aller viktigste jobben starter: å ta vare på ryktet ditt. Planlegg for å pleie dine kunder i høst. Har du en Facebook-side? Be dine kunder legge igjen en vurdering og svar dine kunder, uansett om de er fornøyde eller misfornøyde. En åpen kommunikasjon lønner seg over tid. Dine kunders digitale fotavtrykk kommer til å sørge for at nye kunder finner din dør.

Stengt eller åpent?

Å drive eget kan noen ganger innebære at man må stenge tidligere eller åpne senere. Kanskje blir man syk og må derfor holde stengt torsdag og fredag. Det viktigste er at dine kunder får vite om disse endringer i god tid. Oppdater informasjonen din på firmaets instagram konto eller skriv en post på Facebook. Eller, enda bedre, oppdater dine firmaopplysninger på de viktigste nettsidene fra en og samme plass med Nettsjekk. Mangelfull forretningsinformasjon har i flere studier vist seg å være en av de største anledningene til at kunder mister tilliten til et firma.

Bruk mulighetene

Visste du at 7 av 10 søk på Gulesider.no leder til kontakt? Derfor er det viktig at ditt firma synes så bra som mulig, slik at det er deg kundene ringer først. Bruker du alle fordelene du har når du annonserer på Gulesider? Det første du bør gjøre når du går igjennom din firmaprofil på Gulesider er å sette deg inn i hva som faktisk inngår i annonseringen din og hvordan du på best mulig måte kan utnytte disse mulighetene. Her har vi samlet de 7 viktigste tipsen som får din profilside på Gulesider til å stikke seg ut av mengden. På Gulesider kan vi også hjelpe deg med å nå ut med budskapet ditt på verdens største søkemotor, se her om du er litt nysgjerrig på våre Google Ads tilbud.

Og du, det er viktig å beholde denne feriefølelsen. Koble av og koble ned. Jo bedre du har forberedt firmaet ditt for det digitale markedet, desto enklere blir det for deg å slappe av etter arbeidsdagen.