SLIK TAR DU PROFILSIDEN DIN TIL NESTE NIVÅ

I dag starter de fleste kundene et kjøp ved å lete etter informasjon på nettet. Tenk på Internett som en butikk der en bedre hylleplass øker salget. Med en bra profilside på Gule Sider har du allerede tatt det første steget mot en bedre tilstedeværelse på nett. Nå er det på tide å ta det neste store steget.

Sist måned fortalte vi om hvordan du som kunde hos Gule Sider utnytter profilsiden din på Gule Sider best mulig. I denne artikkelen vil vi fokusere på den oppgraderingen som er tilgjengelig for de som vil at deres profilside skal nå enda lenger enn konkurrentene.

1. Søkeordsannonser

Med denne oppgraderingen får du mulighet til å lage annonser bestående av bilder og bildetekst, inkludert lenker, som er tilpasset dine topprangerte søkeord. Si at du for eksempel har ”bilvask” som ett av dine topprangerte søkeord. Da vil annonsen være synlig i trefflisten i søk etter ”bilvask”. Eksempelvis kunne en slik annonse være et bilde av en nyvasket bil sammen med en kort og engasjerende tekst om akkurat den tjenesten. (”I 30 år har vi levert rene bilder til fornøyde kunder”).

2. Bildekarusell

Eller photo strip som det også kalles. Legg til over 50 lenkede bilder koblet til din bedrift. Om du for eksempel driver et hotell så kan du legge til bilder med lenker til deres beryktede restaurant, populære spa eller til booking av rom. Her er det bare fantasien som setter grenser. Er du usikker på hvordan du bør tenke rundt bilder? Sjekk gjerne ut disse tipsene som viser hvordan du best jobber med det visuelle.

3. Unik profilside

Alle profilsider på Gule Sider har i utgangspunktet like dimensjoner. Men med Display-annonser kan du utvikle profilsiden din og gjøre den mer personlig og unik. Her finnes det flere ulike formater å velge mellom, med eksklusive bildebakgrunner og lenker som gjør at bedriften din skiller seg ut blant konkurrentene. Velg blant Gule Siders formater eller lag ditt helt eget format og last opp på profilsiden din.

4. Video

Video har de siste årene blitt tatt mye i bruk i markedsføring på nett, og frontes sterkt i sosiale medier som Facebook, Instagram og Snapchat. Med en kort filmsnutt knyttet til din merkevare skaper du en nærhet mellom kunden og virksomheten din. Engasjer og inspirer med en introduksjonsfilm, en reklamesnutt eller en kundereferanse på profilsiden din. Videoen vil være synlig i treffresultatet når kunder søker på søkeord som er relatert til din bedrift.

Er du interessert i noen av de nevnte løsningene? Kontakt oss her. Og ønsker du å lese mer om hvordan du forbedrer din digitale markedsføring så anbefaler vi denne artikkelen.