SLIK MAKSIMERER DU EFFEKTEN AV PROFILSIDEN DIN PÅ GULE SIDER

Hver uke søker 1,8 milllioner potensielle kunder etter bedrifter som din. Av disse kommer over 58% til å ta kontakt med minst ett firma som de har funnet på Gule Sider. Så hva kreves for at du skal være mest mulig synlig innen din bransje og på din lokale markedsplass?

Det første du bør gjøre er å få tydelig oversikt over hva som er automatisk inkludert i din annonsering og hvordan du kan bruke disse mulighetene. Under finner du de 7 viktigste tipsene som vil få din profilside på Gule Sider til å skille seg ut i mengden.

1. Logo

Din firmalogo er selvsagt inkludert og er synlig både i trefflisten og på din profilside. Husk på at mer enn halvparten av dine kunder antakelig vil se logoen din på en mobil enhet, logoen bør derfor være høyoppløselig og så tydelig som mulig.

2. ”Om oss”

Her skal du med velvalgte ord beskrive din bedrifts ”reason to exist”. En kort tekst om kjernen av hva du holder på med, som gjør at kundene raskt forstår virksomheten din. Her er det fint å få frem de viktigste produktene og tjenestene som firmaet ditt tilbyr, og eventuelt hvilke merkevarer dere representerer.

3. Sosiale medier

Du har også muligheten til å lenke din profilside til din bedriftsprofil på Facebook og/eller Twitter. Er ikke bedriften din tilknyttet noen sosiale medier? Da bør du kanskje lese dette.

4. Lenker

Foruten lenker til dine profiler på sosiale medier så kan du piffe opp profilsiden din med opp til 10 dyplenker til din nettside. Dersom du for eksempel driver en frisørsalong så kan det være nyttig å lenke til en prisliste på hjemmesiden din, et bildegalleri, en bookingside og evt til omtaler fra kunder.

Vil du ha hjelp med profilsiden din? Våre eksperter står klare!

5. Åpningstider

Pass på at både nye og gamle kunder vet når du er på plass. Dette høres ut som en selvfølgelighet, men det er noe som ofte glemmes. Og 37% av kundene sier at de velger bort bedrifter som ikke har oppdatert informasjon, som for eksempel feil åpningstider, publisert på nettet.

6. Bilder

Inkludert på din profilside er også et bilde, et såkalt coverphoto, som du velger helt selv. Du får også med gatebilde og flyfoto fra Gule Siders kart som viser hvor du holder til, og forsidebildet fra Facebook dersom du har en bedriftsprofil der. Sørg for å velge et bilde eller en banner som raskt og tydelig viser kjernen av bedriften din. Les gjerne mer om hvorfor du bør huske å tenke på din visuelle kommunikasjon her.

7. Omtaler

Med din profil på Gule Sider så har du mulighet til å bygge opp det som kanskje er det viktigste for din bedrift; positive omtaler fra nåværende kunder. Driver du i tillegg et firma som innen en bransje som er representert på Yelp så vises også disse omtalene på din profilside. Få med deg hva omtaler faktisk kan bety for din virksomhet her.

I neste måneds nyhetsbrev vil vi fordype oss i noen av de tilleggsfunksjonene som er tilgjengelig for de Gule Sider-kundene som ønsker å spisse sin profil ytterligere.

Vil du ha hjelp med profilsiden din? Våre eksperter står klare!