topp_vanligafragor

HER FINNER DU OFTE STILTE SPØRSMÅL OG SVAR

Vi er her for å hjelpe deg, og tar gjerne en prat. Ring oss på 815 44 448

Spørsmål om annonsering – bedrift

Hva mener dere med bransje, rangering og søkeord?

På Gule Sider kategoriseres firmaer etter hvilken bransje de hører til. 

Alle våre bransjer har et fast sett med bransjeord som gjør at du får opp relevante treff. Bransjen “advokat” har for eksempel disse søkeordene: forsvarer, rettsak, rettsal, advokat, lover, lov, dommer, fengsel, norsk lov. Dette vil si at om du søker på et av disse ordene får du opp treff på firmaer i bransjen “advokat”.

Noen ord er knyttet direkte opp til flere bransjer. 

Et eksempel på dette kan være ordet ”bil”. Søker du på ”bil” kommer du blant annet til ulike relevante bransjer som bilverksteder, bilutleie, bilglass, bilimportører og så videre.

På Gule Sider kan man søke på både varer og tjenesten man er ute etter.

Siden vi i tillegg fanger opp ord på hjemmesidene til firmaene, kan du også søke på spesifikke produkter.

Som bedrift med avtale på Gule Sider, har dere en pakke med x antall rangerte søkeord, og ubegrenset med frie søkeord.

Har din bedrift allerede en avtale på Gule Sider og du ønsker å se/endre dine søkeord kan dette gjøres på våre kundesider. Ønsker din bedrift å bli oppført under bransje/utvide antall søkeord, kan dere ta kontakt med oss på tlf. 815 44 448, eller via et kontaktskjema.

På Gule Sider vises bedriftene rangert etter våre pakkeløsninger når man søker på bransje eller søkeord.

Alle norske bedrifter ligger i utgangspunktet vederlagsfritt på Gule Sider med grunninformasjon, men mange velger å øke verdien på denne gjennom rangering. Ønsker din bedrift å komme høyere opp på trefflisten, kan dere ta kontakt med oss på tlf. 815 44 448, eller via et kontaktskjema.

Hvordan avslutter jeg mitt kundeforhold?

Kontakt oss på tlf. 815 44 448 eller ved å sende oss en henvendelse via vårt kontaktskjema på Gule Sider.

Jeg ønsker å benytte meg av angrefristen, hva gjør jeg da?

Avtalen som er inngått mellom din bedrift og Eniro Norge AS er en avtale mellom to bedrifter. Vi henviser til kjøpsloven som sier at angrefristloven ikke gjelder for avtaler inngått mellom to næringsdrivende. Det er altså ikke mulig å angre seg eller si opp allerede inngått avtale før fornyelse neste år.

Se også våre til enhver tid gjeldene avtalevilkår eller ta kontakt med oss om du er usikker.

Hvordan kan vi si opp vår avtale?

Eniro kontakter alle kunder for fornyelse. Dette vil skje i god tid før gjeldene avtaleperiode er utløpt. Kontakt kundeservice dersom du er usikker på varigheten av din avtale.

Hvordan logger jeg inn på Mine Sider?

Alle våre kunder har sin egen Mine-Sider-konto. Når du har blitt kunde hos Gule Sider mottar du en e-post med en verifiseringslenke hvor dere selv velger eget passord. Vi benytter oss av samme e-postadresse som du har benyttet deg av når du ble kunde av oss.  Dersom du er i tvil om hvilken e-postadresse som er registrert, eller trenger hjelp til innlogging, kan en av våre kundekonsulenter hjelpe deg. Kontakt oss på tlf. 815 44 448 eller send oss en henvendelse via vårt kontaktskjema på Gule Sider.

Jeg finner ikke svar på det jeg lurer på. Hvem kan jeg ringe?

Du kan ringe kundeservice på tlf. 815 44 448.

Hvordan kommer jeg i kontakt med salgsavdelingen?

Ring kundeservice, på 815 44 448, så setter vi deg over til riktig kontaktperson. Eventuelt kan du fylle ut et enkelt skjema her så kontakter vi deg.

Hvordan kommer jeg i kontakt med riktig avdeling?

Gå inn på kontaktskjemaet vårt, så hjelper vi deg med å sende henvendelsen videre til riktig avdeling.

Jeg har endret opplysninger om mitt firma. Hvor lang tid tar det før dette er oppdatert på Gule Sider?

Vi oppdaterer informasjon hele tiden, så det kommer an på om det var du selv som gjorde endringene, eller om du gjorde det via andre. Løste du det selv via Mine Sider, kundeservice eller kontaktskjema, så vil endringene skje i løpet av 48 timer. Har du endret opplysningene dine i Brønnøysundregisteret eller gjennom en teleoperatør, bør du kontakte vår kundeservice for å forsikre deg om at opplysningene dine blir korrekte. Vi har en avtale med de fleste teleoperatører om jevnlig oppdatering, men alt avhenger av hvilke endringer som er blitt gjort i forhold til når dette blir vist på gulesider.no.

Hvordan kan jeg endre oppføringen min?

Endringer på oppføringen din kan du gjøre ved å logge deg inn på  “Min side”. Her kan du endre søkeord, fritekster, url, bilder, kontaktinformasjon og åpningstider.

Du kan alltid sende oss en e-post om du lurer på noe

Spørsmål om faktura

Jeg har mottatt en faktura, men kan jeg dele den opp i flere avdrag?

Fyll ut vårt kontaktskjema, så ordner vi dette for deg.

Kan jeg utsette forfallsdato på en mottatt faktura?

Fyll ut vårt kontaktskjema, så ordner vi dette for deg.

Jeg har mottatt en faktura og trenger hjelp?

Det er viktig at du kontakter oss før forfallsdatoen på fakturaen. Ring tlf. 815 44 448, så vil en av våre kundekonsulenter hjelpe deg.

Kan jeg få en kopi av fakturaen?

Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 815 44 448 eller send en henvendelse via vårt kontaktskjema.

Spørsmål om oppføring på gule sider

Treffet jeg får opp er feil i forhold til det jeg søker på?

Om du får opp et treff som virker merkelig i forhold til hva du har søkt etter kan du trykke på “oi oi”-knappen som finnes nede til høyre på oppføringen. Der kan du velge mellom “søkeordet er ikke relevant for bedriften” og “det er feil i firmaets kontaktinformasjon”. Ved å rapportere slike feil hjelper du Gule Sider med å bedre kvaliteten, og det setter vi stor pris på.

Kan man fjerne brukeromtaler?

Så lenge en omtale ikke strider med anbefalt.no sine retningslinjer,  ønsker vi ikke å fjerne disse. Retningslinjene finner du her: http://www.anbefalt.no/vilkar

Når Eniro mottar klager på omtaler, avgjøres det etter eget skjønn om klager skal tas til følge. Du kan klage ved å klikke på «Rapporter»- knappen/lenken under hver omtale. Enkeltpersonsforetak kan reservere seg for muligheten til å omtales av Anbefalt.no sine brukere. Dette kan gjøres ved å kontakte oss.

Bedriften som har mottatt en omtale kan også velge å svare på omtalen med «Bedriften svarer»- knappen/lenken.

Hvorfor har kartet mitt har feil plassering?

Dersom du ikke er oppført med en offisiell gateadresse vil vi ha problemer med å vise nøyaktig plassering i kartet. Slik går du frem for å endre markøren:

  1. Gå inn på kartet og finn ditt område.
  2. Zoom inn så langt du kan.
  3. Finn “sett punkt” på høyre side.
  4. Plasser markøren der dere holder til.
  5. På den gule linjen over kartet trykker du på “link til kartet” og velg ” send med epost “.
  6. I eposten fyller du ut adressen: stedfesting@eniro.com

Skriv gjerne i meldingsfeltet at markør som er satt tilhører FIRMANAVN og kundenummer.

Skulle du ha noen spørsmål rundt dette må du gjerne ringe oss på tlf. 815 44 448.

Hvorfor er navnet på min bedrift feil?

Det kan være flere grunner til at navnet ditt står feil. Vi henter nemlig firmaopplysninger fra blant annet Brønnøysundregistrene og teleoperatører når vi er i kontakt med våre kunder. Dersom navnet på bedriften din er feil, hjelper vi deg gjerne med å rette det opp. Kontakt kundeservice på tlf. 815 44 448, eller benytt vårt kontaktskjema så vil det bli rettet opp i løpet av kort tid.

Hvorfor finner jeg ikke firmaet mitt?

Ta kontakt med kundeservice på tlf. 815 44 448, så skal vi sørge for at du er tilgjengelig på gulesider.no i løpet av kort tid.

Er alle foretak registrert på Gule Sider?

Ja, det er de.

Hvorfor får jeg ikke treff når jeg søker på Gule Sider?

Har du søkt på en bransje, et produkt eller en tjeneste, kontroller at du har stavet riktig. Ved søk på et spesifikt produkt kan det være lurt å søke etter merkevaren eller bransje. Har du søkt på en bransje og et stedsnavn kan det være lurt å utvide søket til kommunen. Kontakt oss dersom du fremdeles ikke finner det du leter etter.

Via Mine sider kan du aktivt forme og oppdatere annonseringen din hos oss.